Ειδικότητα Ν/Π

Οι βαθμοφόροι ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο εργάζονται, θα πρέπει να προσέξουν ορισμένα θέματα και σημεία που είναι καθοριστικά για την τόνωση της Ειδικότητας.

Η δημιουργία του κατάλληλου κλίματος μέσα στο τμήμα, όπως στην Ομάδα Προσκόπων, όπου οι Ενωμοτίες θα πρέπει να έχουν κάποιο όνομα ή ζώο της θάλασσας, κραυγή κ.λπ., είτε με τη διακόσμηση της εστίας και της γωνιάς της Ενωμοτίας, της φωλιάς της Αγέλης, ή το εντευκτήριο των Ανιχνευτών. Όλα αυτά βοηθούν στη δημιουργία μιας κατάλληλης ατμόσφαιρας που προσφέρει στα παιδιά κίνητρα να ενδιαφερθούν για το αντικείμενό μας, που είναι το υγρό στοιχείο έμμεσα ή άμεσα με την διαβίωση τους στους χώρους αυτούς και με την κατεύθυνση που παίρνουν από την επαφή τους με αντίστοιχα θαλασσινά και αλλά θέματα.

Η εκπαίδευση των παιδιών σε ειδικά θέματα που είναι απαραίτητα για την πραγματοποίηση δράσεων της Ειδικότητας, επιτυγχάνεται σταδιακά με την πρόταξη, κατά κάποιο τρόπο, του ανάλογου θεματολογίου σε εκπαιδευτικές συγκεντρώσεις των τριών Κλάδων, ώστε τα παιδιά να βρίσκονται σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες και τους κινδύνους που δημιουργούνται από ανάλογες ναυτικές δραστηριότητες. Τα εκπαιδευτικά αυτά θέματα, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα προόδου πρέπει να είναι ενταγμένα στα προγράμματα των Τμημάτων και να αποτελούν μέρος του προγράμματος της χρονιάς.

Η οργάνωση του Μηνιαίου Θέματος της Αγέλης, του Μηνιαίου Προγράμματος της Ομάδας και του Προγράμματος Δράσεων της Κοινότητας θα πρέπει να περιέχουν,όχι βέβαια πάντα, κάποιο χρώμα γύρω από θέματα του υγρού στοιχείου, χωρίς αυτό να αποτελεί δεσμευτικό παράγοντα. Όμως, σκόπιμο θα ήταν να συμπεριλαμβάνονται και δράσεις ειδικές με θαλασσινά θέματα.

Η κατασκήνωση αποτελεί το επιστέγασμα της προσκοπικής δουλειάς του Τμήματος, εκεί δίνονται οι ευκαιρίες να εφαρμόσουν τα παιδιά όσα μάθανε όλο τον χρόνο. Καλό είναι ένα Ν/Π Σύστημα να πηγαίνει κατασκήνωση κοντά στο υγρό στοιχείο, όπου οι βαθμοφόροι θα έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν περισσότερα θέματα στα παιδιά, αφού θα τα έχουν κοντά τους τόσες μέρες και σε ένα ανάλογο περιβάλλον, όπως αυτό του υγρού στοιχείου. Αυτό θα βοηθήσει ακόμη πιο πολύ να δεθούν τα παιδιά με τις Ναυτοπροσκοπικές Δραστηριότητες.